19 Şubat 2015

PRATİK ÖLÇÜLÜ YÜZ ÇİZİMİ



   Yüz çizimini ayrıntılı biçimde ele almak akıllıca,Çünkü vücudun bu bölümü herkesin en çok ilgili olduğu kısım. Bu yazımızda orantılı yüz çizimini beraber yapacağız. Ancak bu ölçülerle ilk defa karşılaşıyorsanız oranları biraz şaşırtıcı bulabilirsiniz.

Düz bakıldığında yüzün genişliğinin oranı uzunluğunun 2/3 ü kadardır. Pek çok insanın inanmakta zorlandığı şeyler ise, gözlerin yüzün tam ortasında konumlanmış olmasıdır. Yanlış okumadınız gözlerimiz yüzümüzün tam ortasındadır. Diğer orantı ise başın tepesi ile gözler arasındaki mesafenin gözler ile çenenin ucu arasındaki mesafeye eşit olması. Bunun nedeni pek çok insanın yalnız yüzü dikkate alıp başın saçlarla kaplı kısmını dikkate almamasıdır. Şimdi orantılı yüz çizimimize başlayabiliriz :)





1.ADIM

Bir dikdörtgen çizerek işe başlayabiliriz. Yalnız dikdörtgenin genişliği,uzunluğunun 2/3 ü olmalı.
Daha sonra dikdötgenimizi ortadan ikiye,yandan ikiye bölün. Ben dikdörtgenin ölçülerini 18-12 cm olarak yaptım

2.ADIM

Yarıya böldüğümüz bölümden alt kısımda olanı tekrar ikiye bölüyoruz. Böldüğümüz diktörtgenden en altta olan kısımı tekrar ikiye bölüyoruz.

3.ADIM

Dikdörtgenin genişliğini dörde bölün.Çıkan sonuç çizimin göz genişliği ölçüsüdür. Şimdi bir göz boyunu ortaya yerleştirin bu ölçü iki göz arası mesafeniz olacak. Sonra iki yana doğru tekrar göz boyunu işaretleyin. Aşağıdaki resme bakın.


4.ADIM

Sıra geldi yüz dış hatlarını çizmeye. Bunu çizmek için birçok teknik var ama bana kalırsa en iyi öğrenme şekli bakarak çizme bunun içinde araştırma çizgilerine ihtiyaç duyacaksınız. Aşağıda ki resme bakıp dış kenarları çizmeye çalışınız. Deneyin mutlaka olacaktır.




5.ADIM

Göz çizimi aslında çok basittir. Dış kenarlarını çizerken tombik bir balık çizdiğinizi düşünün.  Bu çizimin hemen üzeren göz çukurunu belli eden göz ile paralel bir yay çizin. Kaş çiziminde ise sınır tanımayın çevrenize bakın kimsenin kaşı diğerinin kaşına benzemiyor. Göze yakın veya uzak nerede konumlandırmak isterseniz orada kaşı çizin rahat olun :) Şimdilik sadece çizgiyle belli edin daha sonra kaşı dolduracağız. Dilerseniz detaylı olarak buradan  göz çizimine bakıp tekrar çizime devam edebilirsiniz.


6.ADIM

Şimdi kaşları istediğiniz kalınlıkta kalınlaştırmak için paralel gelecek şekilde kaşın biraz üstünden çizgi çizin ve kaşın kuyruğu ile naif bir şekilde birleştirin. Göz bebeklerini çizmeye geçelim. Bunun için göz çizgimiz tam ortasına bir çember çizelim gözün dış kenarından taşacaktır sorun değil o kısmı sileceğiz resimde silinmiş ve silinmemiş şekliyle duruyor. Daha sonra göz merceğini de çizelim.



7.ADIM

Burun çizmeye geçelim. Burnumuzun büyüklüğü genelde iki gözümüzün ara mesafesine eşittir. Bu oranı alarak dikdörtgenimizin tam orta çizgisinde burnu çizmeye başlayalım. İlk başta bir çember çizelim ve burun deliklerini göstermek için her iki yana geniş ) ve ( benzer çizgilerimizi çizelim. Detaylı burun çizimini görmek için lütfen buraya tıklayın.



8. ADIM

Burun çizgimizin hemen altındaki bölümü ikeye bölün. Bu işlem dudak çizimimiz için gerekli. Bu çizginin üstü üst dudak, alt tarafı ise alt dudak olacak. Şekildeki gibi dudak çevremizi tamamlayalım. Yine detaylı dudak çizimini öğrenmek isterseniz buraya bir tık yapın :)




9.ADIM

Kulak çizimi. Aşağıdaki resimde iki farklı kulak çizimini göstermeye çalıştım. Biri detayla diğeri ise sadece kulağı göstermek için çizilmiş bir şekil. Kulağın tepe noktası kaş hizamızda bulunur meme kısmı ise burun hizasına yakın olmalıdır.



10.ADIM

Çizimin içerisindeki dikdörtgen çizgileri silelim. Ben tercihen detaylı kulak çizimi seçtim. Göz bebeğinin içine ufak çizgiler çizelim ve merceğini siyaha boyayalım. Göz ve kaşın dış kenarlarına kontur çekelim.


11. ADIM

Şekildeki gibi kaşın içini doldurun. Gerçekçi olması bakımından kirpikleri çizelim ve hafif bir gölge verelim. Burun kemiğinin belirgin olması için kaşla birleştiren ara çizgiler çizelim.Örneği dikkatle inceleyiniz.



12.ADIM

Dudaklara dolgunluk vermek için çizgilerle biraz gölge verin. Alt dudağın hemen altına çeneyi belirginleştirmek için bir çizgi çizin. Elmacık kemiğini belirginleştirip aynı zamanda burun deliklerini belirgin eden gölgelerle çizimi tamamlayalım.






Evet. Çizimimiz Bu kadar Oranlı yaptığınız zaman kesinlikle iyi sonuçlar çıkacaktır. Yalnız pratikleşince bu oranlara gerek duymayacaksınız. Çünkü gözünüz sizin oran kaynağınız olacaktır. Çizmeye devam edin!


Bu çizim de, oranlayarak yaptığım başka bir çizim. Gölgeleri az, göz yapısı diğerinden farklı ve burnu daha küçük. dediğim gibi bu model sizin! Onun şeklini siz karar verin kaşını,gözünü,burnunu değiştirin bu tamamen sizin elinizde.


Sevgiyle kalın




Paylaş

Benzer Yazılarımız..

PRATİK ÖLÇÜLÜ YÜZ ÇİZİMİ
4/ 5
Oleh

E Posta İle Abone Olun..

Yukarıda ki Yazılarımıza Benzer Yeni Yazılarımızdan Haberdar Olmak İçin Eposta İle Takipte Kalın

26 yorum

yorum
avatar
Adsız
16 Mayıs 2016 12:17

tşk gerçekten çok hoş bi anlatım������

Yanıtla
avatar
24 Mayıs 2016 06:56

Çok güzel muhttesem bunun sayesinde televizyona cikiyorummmmmm

Yanıtla
avatar
4 Ocak 2017 09:14

Süper bunun sayesinde resimden 100 aldım emeği geçen herkese teşekkür ederim

Yanıtla
avatar
4 Ocak 2017 09:14

Süper bunun sayesinde resimden 100 aldım emeği geçen herkese teşekkür ederim

Yanıtla
avatar
17 Haziran 2017 04:53

Saçları nasıl yapacaz ?

Yanıtla
avatar
12 Ağustos 2017 03:15 Bu yorum yazar tarafından silindi.
avatar
Elif
27 Ağustos 2017 09:21

Gerçekten çok güzel talimatları aynen uyguladığımızda çok güzel bir sonuç çıkıyor gerçekten çok teşekkür ediyorum size.

Yanıtla
avatar
Adsız
5 Kasım 2017 06:54

ben de denedim zevkine :)) cok hos bir yuz cizebildim ��

Yanıtla
avatar
Adsız
30 Kasım 2017 12:50

Mükemmel valla süper çizdim aynısı oldu

Yanıtla
avatar
Adsız
10 Şubat 2018 04:02

Gerçekten harika ve çok yararlı bir sayfa
Tebrik ederim

Yanıtla
avatar
11 Şubat 2018 13:18

Çok güzel ve açıklıyıcı olmuş

Yanıtla
avatar
27 Mart 2018 08:40

Süper bende çizdim ve çize çize diğersitelere de giren gire resim öğretmeni oldum artık öğrencilerime çizmeyi öğretiyorum

Yanıtla
avatar
27 Mart 2018 08:40

Süper bende çizdim ve çize çize diğersitelere de giren gire resim öğretmeni oldum artık öğrencilerime çizmeyi öğretiyorum

Yanıtla
avatar
12 Mayıs 2018 07:01

Saç çizimi için yardım lazim.

Yanıtla
avatar
14 Ocak 2019 09:25

Bu çizim sayesinde öğretmenime çizim yapabildim....
Çok da güzel olduuu1����������

Yanıtla
avatar
23 Şubat 2019 02:24

Teşekkürler fakat aradığım bunlar değildi
Sağolun

Yanıtla
avatar
23 Ağustos 2019 06:34

Gerçekten çok güzel elineze emeğinize sağlık😊

Yanıtla
avatar
21 Kasım 2019 03:21

muhteşem bir çizim siz bana çizin de ben hocaya göstersem nasıl olur ama gerçekten harika bir çizim 👏👏👏😊😊

Yanıtla
avatar
21 Kasım 2019 03:23

muhteşem bir emek çok beğendim valla muhteşem yaaa kelimelerle ifade edilemeyecek kadar muhteşem olmuş elinize emeğinize sağlık 💋💋💋

Yanıtla
avatar
Adsız
27 Aralık 2020 08:49

Çok güzel oldu teşekküler

Yanıtla